هواپیمای دوموتوره آیلندر (BN-2B Islander)، پس از شانزده سال توقف و زمینگیری، با تلاش و تخصص کارشناسان مرکز وارسی پروازی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مجدداً آماده پرواز شد و همزمان با فرا رسیدن روز خلبان، از فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان به آسمان برخاست.
این هواپیما از این پس به عنوان نیروی پشتیبان ناوگان کینگ ایر در عملیات فلایتچک، به ویژه در زمینه وارسی پروازی سامانههای بصری فرودگاهی، به ایفای نقش خواهد پرداخت.
از دیگر کاربردهای چندمنظوره این هواپیما میتوان به استفاده در چتربازی، آموزشهای پیشرفته خلبانی، خدمات آمبولانس هوایی، نقشهبرداری هوایی و خدمات ایرتاکسی اشاره نمود.
هواپیمای آیلندر قرار است ماموریتهای مهمی نظیر وارسی پروازی سامانههای PAPI، SALS، PALS و RWY Lighting را با دقت و کارایی بالا به انجام برساند.
با عملیاتی شدن دوباره این هواپیما، هزینههای انجام ماموریتهای مشابه به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت. در حالی که پیش از این برای هر ساعت پرواز هزینهای بالغ بر چندین هزار دلار صرف میشد، اکنون ماموریتهای مشابه با حداکثر هزینه ۵۰۰ دلار قابل انجام خواهد بود که این امر منجر به صرفهجویی قابل توجهی در هزینههای عملیاتی میگردد.